Vsebine in cilji:
Dijaki/dijakinje
razvijajo POIMENOVALNO ZMOŽNOST tako, da
pred sprejemanjem besedil ali po njem predstavljajo pomen danih besed in frazemov iz besedila,
med tvorjenjem besedil poimenujejo prvine stvarnosti … in pri tem pazijo, da ne ponavljajo istih besed,
prepoznavajo poimenovalne napake v svojih in tujih besedilih ter jih odpravljajo,
SKLADENJSKO ZMOŽNOST razvijajo tako, da
po sprejemanju besedil predstavljajo pomen povedi/zvez povedi ter pretvarjajo skladenjsko zapletene povedi v preprostejše,
med tvorjenjem besedil skladajo besede v povedi, povedi v zveze povedi in replike v zveze replik – pri tem upoštevajo pomenska in slovnina razmerja ter lenitev po aktualnosti,
prepoznavajo skladenjske napake v svojih in tujih besedilih ter jih odpravljajo,
SLOGOVNO ZMOŽNOST razvijajo tako, da
opazujejo svoje in tuje sporazumevanje v slovenšini v raznih okolišinah, prepoznavajo jezikovne zvrsti in jim doloajo ustrezne okolišine sporoanja, uporabljajo okolišinam ustrezne jezikovne zvrsti ter izražajo mnenje o ustreznosti jezikovnih zvrsti pri drugih govorcih,
po sprejemanju besedila sklepajo o okolišinah nastanka besedila in povedo, iz katerih prvin besedila so jih prepoznali,
pred tvorjenjem besedila analizirajo okolišine sporoanja, med tvorjenjem pa izbirajo njim ustrezne besede, besedne zveze, stavne vzorce ipd.
Standardi znanja
Rdeče | Minimalne zahteve, ki so pogoj za oceno 2. |
Modro (+ rdeče) | Temeljne zahteve, ki so pogoj za oceno 3 ali 4. |
Zeleno (+ modro + rdeče) | Višje zahteve, ki so pogoj za oceno 4 ali 5. |
Učna vsebina /cilj | Delovni listi | Viri in strategije |
Pričakovani dosežki/rezultati in kriteriji |
1. letnik |
Zmožnost nebesednega sporazumevanja |
Opisniki | |
2. letnik |
Pomenska razmerja med besedami |
Vir (jezik 2) | Opisniki |
3. letnik | Vir (jezik 3) | Opisniki | |
4. letnik | Glej naloge od 1. do 3. letnika. | Opisniki |