ilji in vsebine:
Dijaki/dijakinje si uzavešajo
vlogo prvega/maternega jezika in njegove prednosti pred tujimi jeziki ter oblikujejo posebni odnos do svojega prvega/maternega jezika,
vlogo slovenšine v Republiki Sloveniji in za njene državljane ter oblikujejo posebni odnos do slovenšine kot državnega in uradnega jezika,
vlogo slovenšine in drugih jezikov v organih EU,
vlogo madžaršine oz. italijanšine v delu Prekmurja oz. v delu slovenske Istre,
vlogo slovenšine v zamejstvu in izseljenstvu,
veplastnost/raznovrstnost slovenšine in jezikov nasploh,
vlogo sporazumevanja v vsakdanjem življenju.
Dijaki/dijakinje spoznavajo
osnovne jezikovne družine v Evropi in njihove pomembnejše jezike (v 1. letniku),
razvoj slovenšine skozi čas in narodnostno-jezikovna prizadevanja tistih Slovencev, ki so pomembno prispevali k oblikovanju slovenskega knjižnega jezika ter k njegovemu ohranjanju in razvijanju (v 4. letniku).
Delovni listi | Viri in strategije |
Pričakovani dosežki/rezultati in kriteriji |
|
1. letnik | Vir | Opisniki | |
2. letnik | Glej naloge v 4. letniku (Zgodovina SKJ) | ||
3. letnik | Slovenščina v zamejstvu in izseljenstvu | Slovenščina v zamejstvu in izseljenstvu | |
4. letnik |
Zgodovina slovenskega pisnega jezika in jezikoslovja do 16. stol. Zgodovina slovenskega (knjižnega) jezika in jezikoslovja_16. stoletje Zgodovina slovenskega (knjižnega) jezika in jezikoslovja_17. in prva polovica 18. stoletja Zgodovina slovenskega (knjižnega) jezika in jezikoslovja_Prva polovica 19. stoletja Zgodovina slovenskega (knjižnega) jezika in jezikoslovja_Druga polovica 19. stoletja Zgodovina slovenskega (knjižnega) jezika in jezikoslovja_ 20. stoletje |
Viri (jezik 4) | Opisniki |